(ľubovoľná spomienka, spomienka pre OFM 28. novembra)
Narodil sa roku 1394 v Monteprandone. Vyštudoval právo v Perugii. Potom vstúpil do Rádu menších bratov a stal sa kňazom. Kázal po celom Taliansku aj inde v Európe. Šíril úctu k Najsvätejšiemu Menu Ježiš. Dostával a spĺňal poverenia na obracanie bludárov. Zomrel roku 1476.
Z Reči svätého Jakuba z Marca
Hlásanie Božieho slova dáva vyklíčiť všetkým čnostiam
„Iné padlo do dobrej zeme. Vyrástlo a prinieslo stonásobnú úrodu.“ To sú srdcia zbožných ľudí, zúrodnené živným pokrmom Ducha Svätého. Do nich Božie slovo zasieva ľútosť nad hriechmi, fialku pokory, ružu lásky, ľaliu čistoty, Božiu bázeň a lásku, túžbu po večných veciach, opovrhnutie pozemskými vecami a krásu všetkých čností. Ó, presväté Božie slovo, plné milostí! Ty osvecuješ srdcia veriacich, ty hladných nasycuješ a zarmútených potešuješ. Ty mysle dobrých zúrodňuješ a dávaš vyklíčiť všetkým čnostiam, ty zachraňuješ duše z diablovej tlamy, ty hriešnych ospravedlňuješ a z ľudí pozemských robíš ľudí nebeských. Svätý? Taký si pri kázaní. Kde oplakávaš svoje hriechy? Pri kázaní. Kde si odpustil utrpenú krivdu? Pri kázaní. Kde si odložil zlú vôľu? Pri kázaní. Kde získavaš trpezlivosť a kde si našiel stratenú dušu? Pri kázaní. Kde si poznal Boha? Pri kázaní. Kde sa zo zločincov stávajú poriadni ľudia? Pri kázaní. Kde sa odstraňujú nespočítateľné zlá, vraždy, smilstvá, zrady, nenávisti a im podobné? Pri kázaní. Čo udrží ľudí vo viere? Kázanie, lebo tí, čo nepočúvajú Božie slovo, sú ako zvieratá. Čo vykorení bludy a kacírstvo? Kázanie. Čo obráti svet? Kázanie. Čo uložil Kristus apoštolom? Kázanie. Čo zasieva do duší milosť a čnosti? Kázanie, lebo „nie vy budete hovoriť“. Ó, presväté kázanie, ktoré má väčšiu cenu, než všetky poklady! Blažení sú tí, čo ťa radi počúvajú, pretože ty si veľké svetlo, ktoré osvecuje celý svet. Svätý Bernard vraví: „Božie slovo treba ochotne počúvať, s úzkostlivou starostlivosťou uchovávať všetko, čo má za cieľ spásu duší. A treba ho počúvať nie ako slovo ľudské, ale preto, že je to pravé slovo Božie, bez ohľadu na to, či teší, či napomína, alebo robí aj výčitky!“ A ako nepozorný rozsievač tu i tam stratí nejaké zrnko, taký je aj nedbalý poslucháč Božieho slova. Preto sv. Augustín hovorí: „Znova sa vás, bratia a sestry, pýtam: Povedzte mi, čo sa vám zdá byť viac, či Kristovo telo, alebo Božie slovo? Ak chcete správne odpovedať, musíte povedať, že Božie slovo nie je menej ako Kristovo telo. Nie menej sa previní ten, čo nedbalo počúva Božie slovo, než ten, čo z vlastnej nepozornosti nechá Kristovo telo padnúť na zem.“